Maandag t/m Woensdag (17:30) - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Stef Westerik - WaarBenJij.nu Maandag t/m Woensdag (17:30) - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Stef Westerik - WaarBenJij.nu

Maandag t/m Woensdag (17:30)

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

11 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Letsitele

Ik ben maandag aangekomen op Riverside Monkey Rehabilitation Centre. Ik was ongeveer half 3 op het bedrijf na een lange vlucht die inclusief wachttijden ongeveer 24 uur heeft geduurd.

Toen ik was aangekomen ben ik eerst aan iedereen voorgesteld. Het is echt een hele leuke groep mensen en volgens mij ben ik de enige stagiaire, de rest zijn allemaal vrijwilligers. We lopen hier met 15/20 man op het moment.

Nadat ik me heb voorgesteld aan het grote deel van de mensen daar heb ik een korte rondleiding gekregen over een gedeelte van het bedrijf. Heel veel vervet apen, baboons en sarango apen gezien. Hierna hebben ze mij de slaapplek gewezen en hebben we gechillt en gedronken.

De apen lopen hier echt overal. Er zijn apen die los rondlopen en apen die in verblijven zitten in groepen. Zodra ze dan stappen verder gerehabiliteerd zijn komen ze in een ander gebied of verblijf.

Dinsdag en woensdag heb ik in de ochtenden 1 van de vervet verblijven schoongemaakt, en op dinsdag zijn we ook nog naar de stad geweest om spulletjes voor mezelf te halen. Dit was mooi met 120 km per uur achterin een jeep met een aantal mensen.

Woensdag heb ik voedsel voorbereid en apen gevoerd. Ik merk nu al dat de apen in vergelijking tot maandag veel meer aan me beginnen te wennen. Op maandag wouden ze nog niet echt in me klimmen of bij me in de buurt komen maar nu zijn ze al een stuk meer gewend. Vooral de baboons zijn al helemaal gek van me. We gaan dagelijks met de baboons naar de rivier om daar met ze te chillen en te spelen. Tot mijn verbazing blijven de apen gewoon bij ons en rennen ze niet weg. En op de weg naar de rivier moeten we het eerste stuk rennen zodat de apen weten welke kant we op gaan, als je achteraan rent ben je de pineut en word je besprongen door baboons die om je benen gaan hangen en in je klimmen zodat je ze naar de bestemming kan dragen.

Op woensdag heb ik lang met een aantal armen gezeten waaronder een lange tijd met "Coco" die mij blijkbaar al weg heel erg mag.

Vanavond gaan we met zijn allen rond het kampvuur zitten gezellig doen en lekker drinken.

We mogen ook elke avond tussen 18:00 - 22:00 alcohol nuttigen wat zeker niet verkeerd is. De eerste avond was het gelijk een beetje te laat geworden maar dat is ons vergeven gelukkig :)

De werkzaamheden zijn wel echt zwaar in het hete weer, vooral van 7 tot 9 omdat je dan zelf nog niet hebt gegeten, maarja de apen gaan voor.
Ondanks dat het zware werkzaamheden zijn hoef je wel echt heel weinig uren per dag te werken, ik heb gigantisch veel vrije tijd en dan zitten we gezellig bij elkaar met degenen die ook niks hoeven doen op dat moment.

We zijn in verschillende groepen opgedeeld en elke dag heb je bepaalde taken die je met je groep moet doen. Het harvesten (gras en planten hakken voor de apen) en het eten snijden word gedaan met lompe machettes wat wel geniaal is.

Het is echt een heel mooi bedrijf en ik denk dat ik hier echt een geweldige tijd ga hebben.

  • 11 Mei 2016 - 19:36

    Bart Van Alstede:

    Aight!

  • 11 Mei 2016 - 19:36

    Bart Van Alstede:

    Aight!

  • 11 Mei 2016 - 20:04

    Stan Poppe:

    Hard man !

  • 11 Mei 2016 - 20:21

    Carolien:

    Nicee

  • 11 Mei 2016 - 20:34

    Danixis:

    Shit nice, omw stef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 2974

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 07 Juli 2016

Zuid-Afrika stage

Landen bezocht: