Donderdag 12-5 - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Stef Westerik - WaarBenJij.nu Donderdag 12-5 - Reisverslag uit Letsitele, Zuid-Afrika van Stef Westerik - WaarBenJij.nu

Donderdag 12-5

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

12 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Letsitele

Vandaag weer een mooie dag gehad.

Ik stond deze dag op de baby aapjes, dit houd in dat ik er al om 06.15 moest zijn in plaats van gewoon 07.00 uur.

We moesten eerst melk maken voor bepaalde apen die nog uit de fles krijgen en vervolgens gaven we dit aan de aapjes. Dit was echt super cute om een aapje in je arm te hebben die je dan de fles geeft.

Na de baby's heb ik een aantal hekken van een verblijf moeten schoonmaken en vervolgens geholpen bij het eten klaarmaken, wassen, bakken wassen, etc...

Na het middag eten heb ik met meer nieuwelingen hier een filmpje gezien die ging over het ontstaan van het bedrijf en waarom ze dit bedrijf zijn begonnen. Ze leven dus echt van vrijwilligers en zonder deze vrijwilligers kunnen ze eigenlijk zo goed als niks.

Ze hadden het bijna opgegeven en wouden het terrein verkopen maar niemand wou het kopen, wel kwamen er heel veel vrijwilligers op het bedrijf af waardoor het kon blijven draaien.

We hebben ook een filmpje gezien over het vrijlaten van een groep baboons in de natuur.

Na het filmpje en het middag eten stond ik weer op baby aapjes en dat is echt geweldig.

Eerst hebben we de vervet baby aapjes (ongeveer 25) gewassen. (zie foto's voor een paar foto's)

De rest van de dag hebben we alleen maar in verblijven bij baby vervets en baby baboons gezeten lekker chillen terwijl de rest hard aan het werk was. De vervet baby's waren eerst nog niet heel erg aan mij gewend maar toen ik er eenmaal bij in ging zitten kwamen ze allemaal op me zitten en wouden ze allemaal heel graag in mijn shirt :)
Dus daar zat ik dan moet apen op mijn hoofd, armen, knieën en ongeveer 5 in mijn shirt gekropen.

Op gegeven moment was er een onruststoker die mij ging bijten waarna de rest opgestookt werd en in de aanval ging. Dus nu zit ik helemaal onder de bijtwonden, zoals iedereen die hier loopt. Gelukkig kunnen die baby's niet heel hard bijten dus ik heb er geen last meer van maar op het moment was het wel even naar. Van alle kanten kwamen ze me aanvallen maar het was ook wel weer grappig eigenlijk haha.

Daarna gingen we dus bij de baby baboons in die al wel redelijk aan me gewend waren. Ook hier hebben we heel lang zitten knuffelen met de aapjes.
Ik kan nu ook ongeveer 5 baboon baby's van de 11 herkennen + naam :)

Ik ben vandaag ook per ongeluk in een stront put gestapt die sneaky verborgen was tot het genot van alle andere vrijwilligers.

Gelukkig ben ik nu weer heerlijk gedoucht en schoon en krijgen we zo avond eten.

Was weer een geslaagde dag al met al.

  • 12 Mei 2016 - 21:35

    Laura:

    Leuk om te lezen!
    Nu nog een foto van jou met de apen. :)

  • 12 Mei 2016 - 22:51

    Yvonne:

    Geweldige verhalen! Enne... Is de geur écht weg???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stef

Actief sinds 08 Mei 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 2976

Voorgaande reizen:

08 Mei 2016 - 07 Juli 2016

Zuid-Afrika stage

Landen bezocht: